Casino

Deze 5 trends zullen online gaming veranderen in de komende jaren


De wereld van het online casino gaming verandert voortdurend om aan de wensen en vereisten van nieuwe generaties te voldoen. Dit is extra belangrijk geworden omdat de focus van de gokwereld geplaatst is op deze online mogelijkheden, want landelijke casino’s doen het minder goed. Tussen 1984 en 2016 daalde de totale omzet van gokspellen in de Vegas Strip van 58,62% tot 34,24%. Dit betekent niet dat er minder mensen zijn, maar dat deze mensen minder geld uitgeven aan de slotmachines en goktafels, en meer aan andere entertainmentmogelijkheden. De focus van de gokwereld ligt om die reden nu op online casino’s die dankzij nieuwe technologiën en nieuwe games die constant op de markt blijven komen meer verandering kunnen bieden en flexibeler kunnen reageren op nieuwigheden. Game providers willen namelijk hun spelers altijd het beste van het beste geven en blijven daarom vernieuwingen en leuke extra’s aan hun spellen toevoegen. Het onlangs uitgekomen slot, Finn and the Swirly Spin, bijvoorbeeld, neemt een stapje terug van de gewoonlijke rollen en laat hun fans spelen op een rol in de vorm van een spiraal. Dit is een grote verandering in gameplay en andere providers zullen zeker hun best doen om hun eigen uniek idee te vinden. En zo blijft de markt groeien om meer en meer mensen te geven wat ze willen: nieuwe spellen, nieuwe uitdagingen en grote winsten!

Als we echter onder de oppervlakte gaan kijken naar bewegingen in de online gaming markt die niet meteen zichtbaar zijn voor de gewone consument, dan zullen we nog een aantal interessante ontwikkelingen tegenkomen die een veel grotere impact zullen hebben. Het is namelijk niet alleen technologie die vooruitgaat, maar er gebeuren ook verschuivingen in demografie, marketing, gokgewoontes en meer. In dit artikel leunen we op een verslag uit 2015, dat voorspelde dat de online gokmarkt tegen 2020 meer dan $60 miljard zou opbrengen dankzij vijf belangrijke opportuniteiten. Deze opportuniteiten werden ontdekt door onderzoeksanalysten van Technavio, een bedrijf dat zich specialiseert in media en entertainment analyse.


Meer en meer vrouwen gokken

Het aantal vrouwen die gokken is exponentieel gegroeid met de intrede van online casino games. Volgens studies voelen zij zich meer op hun gemak als ze thuis of gewoon op zichzelf kunnen spelen op hun persoonlijke elektronische toestellen. Dit geeft ze meer zelfvertrouwen dan in een echt casino, waar nog steeds een overwegend mannelijk publiek speelt, wat soms intimiderend kan zijn. In 2015 was 40% van de gokkers in de VS en 49% van de gokkers in het Verenigd Koninkrijk vrouwen en het nummer groeit alleen maar. Online casino’s hebben dit opgepikt en er bestaan nu verschillende online casino’s die specifiek op vrouwen gericht zijn. Wij denken op Casino777 ook aan ons vrouwelijk publiek! Wij hebben talrijke slots zoals Muse, van NetEnt, of Sugar Rush waar vrouwen van zullen houden. Elke maand houden we ook een Ladies Night, waar je gratis spins kan krijgen, dus hou zeker onze promoties in de gaten.


Internationale betalingen en proxy servers

Een van de grootste uitdagingen voor online casino’s, of online gokken in het algemeen, zijn de wettelijke beperkingen of problemen in verschillende landen. Niet alle landen laten namelijk online casino’s toe, zoals Zuid-Korea. Het is echter moeilijk om dit volledig tegen te houden door internationale credit en debit kaarten en andere betaaldiensten waarmee je gemakkelijk en snel online transacties kan verrichten. Voeg daar wat proxy servers aan toe en het is bijna onmogelijk om spelers weg te houden van hun favoriete games. De meeste landen doen er ook niet echt iets aan, want zij gaan ervan uit dat iemand die slim genoeg is om proxy servers en internationale betaalkaarten te gebruiken, ook slim genoeg is om op de hoogte te zijn van de risico’s van gokken.


Veranderd gokgedrag van spelers

Vroeger had je alleen maar landelijke casino’s, maar dat is niet meer genoeg om de huidige generaties tevreden te stellen. Zij willen spelen en winnen waar ze ook zijn, of dat nu op een toegewezen plek is, thuis of onderweg naar werk. De eerste stap werd jaren geleden al gezet met de inleiding van online gokken, maar nu gaat het nog verder en stappen providers ook de wereld van mobile gaming in met speciale apps en sociale mogelijkheden. Iedereen heeft tegenwoordig wel een smartphone of tablet en als alle favoriete games daarop beschikbaar zijn, dan is de kans groot dat spelers hiervan graag gebruik maken en dat blijkt ook uit de populariteit van deze apps. Het verandert online gokken ook van een individuele bezigheid tot een sociale opportuniteit waar spelers een wedstrijdje kunnen houden met hun vrienden om te zien wie het meeste kan winnen of door deel te nemen aan toernooien. Ook op Casino777 organiseren we toernooien en promoties om een beetje competitie en sociaal karakter in ons aanbod te steken. En vooruitstrevend als we zijn, hebben we uiteraard ook een enorm aanbod aan online mobile spellen zodat jij kan spelen en winnen waar je ook bent!


Alternatieve betaalmethoden

Voor veel online transacties kan je momenteel een virtuele munteenheid gebruiken, een fenomeen dat we enkele weken geleden hebben besproken op onze blog. Sommige casino’s laten stortingen toe met dit soort munt en delen zelfs prijzengeld uit met virtuele munten. Het kan in sommige gevallen veiliger zijn dan cash geld of stortingen via je bankrekening, maar er zijn ook nog altijd wat risico’s aan verbonden. Hoe beter deze virtuele munten, zoals Bitcoin, echter worden, hoe meer ze hun intrede zullen doen in het dagelijkse leven.


Nieuwe marketingstrategieën

Momenteel is de meeste-gebruikte marketingstrategie om nieuwe spelers aan te trekken of spelers te houden email-marketing. Met een steeds groter-wordend publiek dat op mobiele toestellen speelt en social media gebruikt, is het nu de uitdaging om ook deze platformen te gebruiken om die nieuwe spelers, en vooral de nieuwe generatie gokkers, aan te trekken. De nieuwe generatie is namelijk opgegroeid met marketing langs alle kanten en velen houden niet van constante emails en advertenties tot het punt waarop ze die zelfs gewoon negeren. Daarom zijn veel providers hun strategie aan het aanpassen om meer informatieve en entertainende content te leveren dat deze generatie interesseert en grijpt. Dit opent veel deuren naar nieuwe klanten en dit, samen met innovatieve gameplay opties, sociale elementen en verhalen zou wel eens genoeg kunnen zijn om de aandacht te trekken van de soms veeleisende millenial.